Peru i Bolivija u 12 dana avanture

Peru i Bolivija

Svako putovanje počinje dobrim planiranjem.

Ovoga puta mama i ja to nismo preuzele u svoje ruke jer eto, veliko je putovanje, nepoznati kraj, drugačija kultura i želja da se opustimo uživajući u iznenađenjima bila je veća od želje za organiziranjem.
Prvi dan započeo je dugačkim letom iz Zagreba preko Istanbula sve do Paname, gdje smo se zadržali osam sati, čekajući sljedeći let za Limu.

Peru i Bolivija

Istanbul -Panama, let od trinaest sati, proveden je spavajući i dogovarajući se s ostatkom grupe o posjeti Paname. Nije bila teška odluka.

Na izlasku iz Panamskog aerodroma ulovili smo kombi-taksi s kojim smo pregovarali oko cijene za vožnju. Iznosila je 20$ za 6 sati vozikanja po Panami, a uz to nas je gospodin uljudno čekao dok bi mi razgledavali Panamski kanal, glavni trg i slikali se na obali.

Drugi dan, odnosno već treći nakon što se svi sati pomaknu i izokrenu, stigli smo u Limu. Lima je glavni grad Perua i najveći grad u kojem živi 1/3 stanovnika cijele države. Čim sam izašla iz aerodroma, na putu prema hotelu, Lima je razbila sve moje predrasude prema zemljama Južne Amerike. Znate kad vidite na TV-u isječke najsiromašnijih četvrti i gradića u tim zemljama. Vidite koliko su neuredni, žalosni, siromašni i prljavi u svakom pogledu. Takva očekivanja sam imala i ja, dok nisu pali u vodu odmah u Limi. Ne kažem da nema siromaštva, ali niti jedan turistički grad nije takav. Čistoća, bogatstvo, zelenilo, uređenost, to su jedine riječi koje sad mogu reći.

Peru i Bolivija

Lima ima neobičan park ljubavi, zidove oslikane grafitima različitih profila ljudi, crkvu s katakombama koje su nekad bile javno groblje te prekrasan glavni trg. Najveći strah u Limi, a i cijelom Peru i Boliviji, izazivao je promet. Automobili voze ko’ ludi, bez pravila, poštivanja dvije trake (jer ako stanu tri auta, zašto ne?), nepoštivanja semafora. Iako, najviše sam se nasmijala uvođenju prometnih policajaca na raskrižja sa semaforima koji su funkcionalni, čisto da se poštuje semafor te maskotama zebri koje upozoravaju da je ovdje zebra na cesti.

Vozači su toliko ludi da non stop trube, a mene je posebno nasmijalo kad sam ugledala prometni znak koji zabranjuje trubljenje ispred nekih objekata i na nekim raskrižjima. Lima ima i nevjerojatan shopping centar pod zemljom na litici prepun dućana s proizvodima alpake te INKA market prepun butika sa svime što srce poželi. Nakon svega, moram li dodati da sam bila oduševljena Limom?

Četvrti dan smo produžili putovanje avionom prema Cuscu – povijesni grad Inka. Prije nego počnem pričati o divotama grada, moram samo reći da je to bilo najbolja, a ujedno i najstrašnija vožnja avionom. Grad je okružen planinama koje je na određenoj visini trebalo izbjeći, nakon čega u 5 minuta se pilot mora okrenuti i sletjeti na pistu koja je u kotlini. Samo ću reći da se slijetanje činilo kao da je pilot zaspao na tren.

Peti dan, Cusco, na 3416 mnv, grad Inka. Dolaskom na takve visine upozoravaju turiste o visinskoj bolesti. Odmah ću vam reći da nije tako strašno, odnosno nisam ništa osjetila osim manjka apetita i brzog umaranja prilikom hodanja. Glavobolja, povraćanje i ostalo – ništa, iako svatko reagira drugačije, al rekla bi da je dosta i u glavi kak’ se posloži. Na aerodromu čim smo izašli iz aviona čekala nas je košara puna koka lišća koje se žvače i pomaže s visinskom razlikom.

Peru i Bolivija

Mogu samo reći da je lišće grozno. Hotel je srećom nudio čaj od koke. Čaj mi je bio bolji, neobičan, intenzivnog te pomalo neugodnog mirisa, ali pitki. Cusco mi je najljepši grad od svih gradova zbog neke posebne strukture, vibracije, mirnoće i ljudi. Svaka građevina, osoba, kip, fontana ili bilo što drugo ima svoju priču koja uključuje Inke. Svaka priča je čudnovata, ponekad i teška za povjerovati, ali pustolovna.

Usput, morate probati hranu, gdje je glavni specijalitet zamorac i juha od kvinoje te pivo od kukuruza. Veoma je interesantnog okusa i obilno, a preporučujem i meso alpake.
U Cuscu smo još posjetili samostan, hram Sunca, arheološka nalazišta Saqsay Waman, Tambomach’ay, te lokalni bar gdje smo probali Inka Kolu ili kako ga ja volim zvati „sok od žvakaće“.

Peru i Bolivija
Šesti dan je bio rezerviran za Machu Picchu. Putovanje je započelo već oko 4 u jutro jer nam je iz Cusca trebalo 2 h do vlaka te još 1,5 h putovanje vlakom i djelom autobusima do samog vrha Machu Picchu.

Izlet je koštao oko 350$ po osobi gdje su se ulaznice morale rezervirati i do mjesec dana unaprijed, a ako planirate sami organizirati sve računajte i više od mjesec dana. Machu Picchu je sveto mjesto i tako ga održavaju. Turista ima, i to 2500 dnevno prođe gore, ali svi poštuju mir i tišinu.

Nekako mi se činilo kao da tamo dođu naći unutarnji mir i otkriti odgovore na životna pitanja. Sve je totalni zen pa sam tako i ja nakon organizirane ture utonula u zen i posvetila se tišini i vjetru. Osjećaj je nevjerojatan, a pogled kao na slici.

Peru i Bolivija
Sedmi dan produžili smo prema gradu Puno (3827 mnv). Putovali smo javnim turističkim autobusom s kojim smo stali na nekoliko Inka lokacija gdje nam je vodič sve objasnio. Imali smo priliku vidjeti i neke od civilizacija prije samih Inka. Grad Puno nalazi se na obali jezera Titikaka – najvišeg jezera na svijetu.

Osmi dan uključivao je vožnju brodom po jezeru. Jezero je ogromno, a na njemu postoje plutajući otoci. Prvi put sam se susrela s nečim takvim i ne šalim se. Otoci stvarno plutaju jer su napravljeni od trske. Prvi uzvik kad smo ugledali otok bio je „evo vidi McDonalds!“ na što smo se svi smijali.

Na otocima živi narod Uros i bilo je jako interesantno vidjeti način života na otocima i kročiti na sam otok. Mogli smo osjetiti kako se otok lagano miče pod nogama. Na samom otoku kojeg smo posjetili živi 22 ljudi, cijela obitelj, a interesantno je bilo čuti njihov jezik Ajmara.

Peru i Bolivija

Gospodin predsjednik  objasnio nam je način gradnje otoka te nam je odgovorio na sva naša pitanja. Ženski dio naroda na otoku po cijele dane plete prostirke, jastučnice i stolnjake dok je muški u lovu na ribu i hranu.

Deveti dan smo na jezeru obišli otok Mjeseca i otok Sunca gdje smo vidjeli prekrasan izvor, i hram djevica boga Sunca te smo usput vidjeli i Copacabanu. Nakon kratkog izleta na otoke naše putovanje se nastavilo prema Boliviji čemu smo se smijali jer nas je jedan autobus vozio po Peruu do granice. Prelaskom granice ,pješke, na strani Bolivije nas je čekao drugi autobus. Naime, zbog dokumenata ne žele prelaziti granicu jer im je to dodatni „posao“. Bolivijske ceste su grozne, pune rupa, obnavljane sa svakih 200 m pauze. Vožnja im je još ekstremnija nego u Peruu zbog dodatne brzine koju izrazito vole. Nakon lude vožnje, iliti cesta smrti, kasno uvečer stigli smo u Boliviju u La Paz.

Deseti dan čekala nas je avantura po La Pazu koji je nevjerojatan grad u kotlini okružen naseljenim brdima. La Paz je poseban i zbog javnog prijevoza. Naime, osim autobusa imaju gondole. Da, dobro ste pročitali, žičaru s gondolama koja spaja sva okolna brda s centrom grada i može se njome voziti za 4 kn po smjeru. Prekrasan vidikovac Kilikili s kojeg se vidi cijeli grad oduzeo mi je dah.

Peru i Bolivija
Posjetili smo Dolinu Mjeseca koja mi je izgledala kao spilja bez krova. Dolina Mjeseca je prirodni fenomen dobiven radom vjetra i vode, a slika će vam sve pokazati.

Posebno me dojmila vještičja tržnica u samom centru La Paza koja je zapravo mala uličica prepuna dućančića.

Vještičja tržnica se zove jer postoje još stari butici u kojima možete kupiti različite toteme, napitke, čajeve, prah i začine za sve što vam padne na pamet. Tražite ljubav –može, želite ureknuti nekog –imaju i to, a imaju i prepariranih životinja za vlastito pravljenje napitaka. Ok, malo sam pretjerala, ali priznajte da vas zanima, zar ne?

Kasno uvečer krenulo je svega nas četvero na fakultativni izlet za koji ni mama ni ja nismo ni pogledale što je to, nekako smo se nadale da 250$ za izlet označava nešto veliko. Tako je i bilo!

Jedanaesti dan rano u jutro stigle smo noćnim autobusom u mjesto Uyuni koje se nalazi neposredno uz Salar de Uyuni, odnosno, pustinju soli. Uloženi novac se isplatio.

Peru i Bolivija

Pustinja soli je presušeno more ogromne površine s na tone istaložene soli i otocima. Nešto nevjerojatno i nezamislivo. Pustinja je nadmašila sva očekivanja. Već kad smo stigli autobusom čekao nas je lokalni vodič koji nas je smjestio u terenac i krenuo prema pustinji. U nekoliko navrata smo stajali kroz pustinju kako bi vidjeli vrulje, slikali optičke varke, udahnuli zrak, vidjeli otoke i naprosto uživali u miru, vjetru i suncu. Gospodin vozač je toliko bio drag da je na terencu vozio stol i stolice te je pripremio ručak koji smo imali baš u toj pustinji – okruženi beskonačnim prostorom. Otoci su također posebni, ali prepustit ću da o pustinji najviše kažu slike.

Povratkom iz pustinje, dvanaesti dan, započeo je i povratak prema Zagrebu. Najprije u Limu pa istim putem prema doma uz puno sati čekanja na aerodromu. Čekanje smo iskoristile da još jednom pređemo dojmove i čuda koja smo imale priliku vidjeti. Veoma sam zahvalna što smo mama i ja imale priliku otići na ovakvo putovanje jer je bilo putovanje života. Otišle smo na put koji nas je obogatio znanjem, iskustvom i prekrasnim uspomenama. Mislim da bi svatko trebao jednom u životu otići vidjeti posve drugačiju kulturu, način života, stil oblačenja i fenomene prirode koje Peru i Bolivija skrivaju.

Informacije:

Za Peru i Boliviju građanima Hrvatske nisu potrebne vize.

Najbolji period za putovanje je proljeće ili jesen

Odjeća: sportska i slojevita jer je vrijeme promjenjivo

Piti puno tekućine

Novac: nositi dolare koji se u gradovima mijenjaju u SOL odnosno BOLIVIJANO, karticama je moguće plaćati u svim trgovinama, Shopping centrima, uvijek tražiti čitave i novije novčanice (jer ih nekad ne prihvaćaju oštećene)

Hoteli:

Hotel u Limi: Mariel hotel Lima Miraflores 3*

Hotelski smještaj u Cuscu: Tierra Viva Cusco San Blas

Hotelski smještaj u Punu: Hacienda Puno 3*

Hotelski smještaj u La Pazu: Rey Palace hotel 4*

Posjetite naš YouTube kanal.

Travel Advisorputovanja

Peru i Bolivija – putovanje koje ćete pamtiti cijeli život

TOP 10 najfotografiranijih mjesta na svijetu

Aplikacije koje u telefonu treba imati svaki ozbiljan putnik

Jordan je Bliski istok u svom najboljem izdanju